3.A. ESEJ: UCHÁDZAČ, ABY VÁS PRIJÍMACIA KOMISIA NAŠEJ UNIVERZITY SPOZNALA, PROSÍME ODPOVEDZTE NA NASLEDOVNÚ OTÁZKU:
MÁTE NEJAKÉ VÝZNAMNÉ ZÁŽITKY ALEBO ÚSPECHY, KTORÉ POMOHLI DOTVORIŤ VAŠU OSOBNOSŤ?

Som dynamická postava, ktorú často vídajú olupovať steny a drviť ľad. Vie sa o mne, že cez obedné prestávky zvyknem prestavovať vlakové stanice, čím sa stávajú efektívnejšie v oblasti zadržovania tepla. Prekladám slangové nadávky kubánskym utečencom, píšem oceňované opery, s časom narábam efektívne. Občas šliapem vodu tri dni v rade.

Ženám dvorím mojou erotickou a božskou hrou na trombóne, dokážem riadiť bicykel do strmých svahov stálou rýchlosťou a dokážem uvariť Tridsaťminútové Brownies za dvadsať minút. Som expert na omietku, veterán v láske a bandit v Peru.

V Amazónii som jednou rukou, iba s použitím motyky a veľkého pohára vody, zachránil malú dedinu pred divokou hordou bojovných mravcov. Hrám bluegrass na violončele, vyhliadli si ma New York Mets a som objektom viacerých dokumentárnych filmov. Keď sa nudím, staviam vysuté mosty v mojej záhrade. Obľubujem závesné lietanie v mestskom prostredí. V stredu po škole zadarmo opravujem elektrické spotrebiče.

Som abstraktný umelec, betónový analytik a bezohľadný bookmaster. Kritici po celom svete omdlievajú pri pohľade na moju originálnu kolekciu menčestrových večerných šiat. Nepotím sa. Som súkromná osoba, ale aj tak dostávam listy od fanúšikov. V rádiovej súťaži som vyhral víkendové vstupenky. Minulé leto som mal turné po New Jersey s putovnou demonštráciou odstredivej sily. Odpálkoval som .400 * Moje šikovné aranžovanie kvetov mi vyslúžilo obdiv v medzinárodných botanických kruhoch. Deti mi veria.

So smrteľnou presnosťou dokážem vrhnúť tenisové rakety na malé pohybujúce sa objekty. Raz som za jeden deň prečítal Stratený raj, Moby Dicka a Davida Copperfielda a stále mal večer čas zrenovovať celú jedáleň. Poznám presné umiestnenie akéhokoľvek tovaru v supermarkete. V utajení som vykonal niekoľko operácii pre CIA. Spím raz týždenne, a keď, tak v kresle. Keď som bol na dovolenke v Kanade, úspešne som vyjednával so skupinou teroristov, ktorá obsadila malú pekáreň. Prírodné zákony na mňa neplatia.

Balansujem, tkám, vytáčam sa, žartujem a moje účty sú do jedného zaplatené. Aby som vypustil paru, cez výkendy robím full-contact origami. Už pred rokmi som objavil zmysel života, ale zabudol som si ho zapísať. Urobil som štyri porcie vynikajúcej hrubej krupice len za použitia lisu a hriankovača. Chován ocenené mušle. Víťazil som v býčích zápasoch v San Juane, v potápačských pretekoch na Srí Lanke a súťažiach v hláskovaní na Kremline. Hral som Hamleta, vykonal operácie srdca a hovoril s Elvisom.

Ale ešte som nebol na vysokej.

Hugh Gallagher: College essay
http://www-users.cs.york.ac.uk/susan/joke/essay.htm
* V modernom baseballe sa považuje priemer odpálkovania .300 za excelentný. Priemer .400 za takmer nemožný.

Obrázok: http://yeskarthi.wordpress.com/category/tamil/
Pre ŽVV preložil D.V.