Pozrite, nie som tu nato, aby som ho znemožnil. Jednoducho mám ozaj veľký problém s ľuďmi, ktorí tam chodia a tvrdia, že majú nejaké „schopnosti“, ktoré sú mimo kúzelníckych klamov. Urobil som stovku demonštrácií a nikdy som netvrdil, že mám nadprirodzené schopnosti. Producenti tejto šou ma najali, aby som dal svoje úprimné hodnotenie založené na znalostiach [kúzelníckeho] umenia. A keď uvidím niekoho používať triky, veci, aké som robil v štrnástich, a snažiť prezentovať seba za psychotronika alebo médium hovoriace s mŕtvymi, tak to je volovina. To nepodporím.

Dal som mu jednu veľmi jednoduchú otázku. „Vieš čo? Ty tvrdíš, že máš tieto schopnosti. A ty, Uri [Geller], ak tvrdíš, že máš taktiež túto schopnosť… tu sú dve obálky. Povedzte mi konkrétne detaily toho, čo je v tých obálkach a zabudnite na tých 250 000 dolárov. Dám vám milión dolárov z mojich vlastných peňazí, ak to dokážete. A viete čo? Ak to dokážete, prečo neprezradíte, kde je Bin Ládin? Prečo ste nevarovali pred 11. septembrom  10. septembra? Ak ste americkí občania, bola by to velezrada.

Je to všetko kopa tvrdení, ktoré využívajú mnohých ľudí tam vonku. Zosmiešňuje to ich stratu milovanej osoby. Chodia k ľudom, aby sa údajne spojili s ich nebohými blízkymi, a čo títo ľudia robia je, že berú ich peniaze, a pritom nerobia nič iné než chladné čítanie a veci, ktoré som ja robil už v detstve. Pre účel zábavy s tým nemám problém, robím to v mojej vlastnej šou. Ale ak prekročíte túto hranicu, a on prekročil túto hranicu nielen dnes ale pri mnohých ďalších príležitostiach, kde tvrdí, že dokáže komunikovať s mŕtvymi cez tohto pána, Reamona. Myslím, že musí robiť to, čo robí, aby vyčnieval, pretože sám o sebe vyčnievať nedokáže.

Uri mi povedal, že je kúzelník, že tu nevyjde so žiadnymi tvrdeniami, veď Johnny Carson ho odhalil. Čo robím, nie je nič nové, Johnny Carson to urobil, „Úžasný“ [James] Randi to robieval. A nikto nedokázal v kontrolovaných podmienkach predviesť niečo, čo by sa nedalo zopakovať alebo vysvetliť. Na Uriho som sa spoliehal kvôli tomuto jeho prístupu. Ale ak zaujme takéto stanovisko, tak ho budeme musieť taktiež odhaliť.

Nemyslím si, že verejnosť za tohto pána nebude hlasovať, pretože budú chcieť vidieť pokračovanie nášho incidentu. Ak to bola jeho stratégia, tak potom sa mu vydarila. Mne je to jedno. Ja len chcem najlepšieho zabávača, najlepšieho mentalistu, toho, kto vás najviac zaujme, aby vyhral tých 250 000  dolárov. To je všetko, čo chcem. A chcem, aby umenie mentalizmu bolo pozdvihnuté do povedomia ako umenie, ktoré je ako čokoľvek iné: hudba, kino… Tá istá vec. Lebo je to nádherné umenie, ktoré fascinuje, udivuje, a vzbudzuje to dieťa v nás, keď sa na to pozeráme a je to dobre prevedené. Vďaka nemu sa nemožné zdá možným.

Upísal som sa tejto šou, pretože mi bolo povedané, že tu budú niektorí z najhorších a niektorí z najlepších mentalistov sveta. Ale vo chvíli, keď niekto prekročí hranicu, a povie, že toto je viac ako trik, niečo nadprirodzené, dostanem ho priamo naživo v televízii, čo, myslím si, vytvorí explozívnu šou.

(…)

Myslím si, že „Fenomén“ je program, ktorý dá zelenú demonštráciám vytvárajúcim ilúziu, že ľudia disponujú psychotronickými schopnosťami. Robil som to mnoho rokov a mal som s tým veľký úspech, ale samozrejme, netvrdím, že mám nejakú „schopnosť“, nejakú nadprirodzenú schopnosť. Nikto nemá takú schopnosť. Ale bude zaujímavé vidieť snahu ľudí v ich demonštráciách, ktoré predvedú.

Criss Angel je americký iluzionista, hudobník, herec a skeptik.

Video je reakciou Crissa Angela na jedného z uchádzačov reality šou „Phenomenom“, v ktorej Angel a Uri Geller hodnotili výkony nádejných mentalistov. Celý konflikt medzi nimi dvoma a dotyčným uchádzačom, ktorý podnietil Angelovu reakciu v hore uvedenom videu, nájdete TU

Pre ŽVV preložil D.V.

Obrázok: http://www.glamboulevard.com

Mohlo by vás zaujať:

Houdini: Kúzelník medzi duchmi tu

Darren Brown: Pravá tvár komunikovania s mŕtvymi tu

Astro-grafológ James Randi tu